501Must-See Movies:The Iron Horse



پس از آنکه پدر دیوی برندون (اُ براین) توسط یکی از قبایل سرخ پوستان که بوسیله یک سفید پوست رهبری می شد،کشته شد،برندون تلاش می کرد تا دلایل همت پدرش برای ساخت راه آهن بین قاره ای آمریکا را بفهمد.
برندون همچنین به معشوقه دوران کودکیش،میرین(بلمی)،اظهار عشق و علاقه می کرد اما در می یابد که او ازدواج کرده است.شوهر میرین،پیتر جسن (چادویک)،کسی است که پدر برندون را کشت.



فیلم اسب آهنی که برگردانده یک سوپر-وسترن تاریخی است یقینا تمامی تزئینات و تجملات یک تولید حماسی را دارد:محل سکونتی با گنجایش مناسب در آریزونا جایی که بیشتر صحنه های فیلم در آنجا گرفته شد،ساخته شد تا 6000 نفر از بازیگران و عوامل پشت صحنه را اسکان دهد.این امکانات در اختیار جان فورد جوان،ناظر این پروژه عظیم،قرار گرفت.هنوز در سال 1924 به سی سالگی نرسید که این فیلم اولین کار فورد با چنین مقیاس و وسعتی بود.
تم های غالب کار فورد_سکونت در غرب،تاخت و تاز مبهم و تاریک تمدن به بیابان و صحرا_همگی صحیح و سالم در این نمونه قدیمی و صامت کار او در ژانر وسترن هستند.در کنار ساخت راه آهن بین قاره ای،فیلم همچنین سکانس های کلیدی دیگری به نمایش می گذارد:حرکت گله،حمله یک سرخپوست و جنجال در بار،بعلاوه حضور چهره های افسانه ای و تاریخی همچون آبراهام لینکولن،بیل هیکاک وحشی و بیل بوفالو.


مشخصات فیلم
تولید سال 1924،آمریکا
کارگردان:John Ford
بازیگران:George O’Brian,Madge Bellamy,Charles Deward Bull,Cyril Chadwick
نویسنده:Charles Kenyon,John Russel(story)
فیلمبردار:George Scneiderman
تهیه کننده/کمپانی تولید:John Ford/Fox Film Corporation   

هیچ نظری موجود نیست: