501Must-See Movies:The Gay Divorcee




رقاص معروف،گای هولدن (استایر) در حال مسافرت در انگلیس با اگبرت،دوست و وکیلش،است که با میمی (راجرز) آشنا می شود و به او علاقمند می گردد.اگبرت دوست عمه میمی،هورتنس (بردی) است و این دو در تلاش برای گرفتن طلاق میمی از شوهر زمین شناسش به اسم سریل (استین) هستند.آنها تصمیم می گیرند تا رابطی را استخدام کنند تا سریل را مجاب به طلاق دادن میمی کنند.میمی، گای را با رابط اشتباه می گیرد و او را نیمه شب به اتاقش دعوت می کند.وقتی که بعدها همه این موضوعات توضیح داده می شود،میمی از سریل می خواهد او را طلاق دهد تا بتواند با گای ازدواج کند اما سریل می گوید که او را می بخشد.در این حال،گارسون سریل را می شناسد که با زن دیگری بوده است.وقتی اگبرت و هورتنس اعلام می کنند که ازدواج کرده اند،میمی و گای با رقصیدن به ازدواج آنها پاسخ می دهند.



کمپانی آر کی او پس از بازی بسیار عالی و تحسین برانگیز استایر و راجرز در پرواز به ریو (1933) که بصورت کاملا تصادفی یک زوج هنری خوب را برای این فیلم تشکیل داده بودند،نقش آفرینی در فیلم مطلقه شاد را به آنها سپرد.استایر و راجرز رقص های با سبک بسیار پیچیده و زیبای مخصوص خود را برای دو آهنگ کول پورتر،اجرا کردند:اولی "سرباز انقلاب آمریکا" بود که آهنگ بسیار شورانگیز و پر حسی بود و رقص آن بیست دقیقه طول کشید واین آهنگ برنده اسکار گردید. دومی نیز آهنگ بیادماندنی "روز و شب"  نام داشت.


مشخصات فیلم
تولید سال 1934،آمریکا
کارگردان:Mark Sandrich
بازیگران:Fred Astaire,Ginger Rogers,Alice Brady,Edward Everett Horton,
Erik Rhodes,Eric Blore,Lilian Miles,Charles Coleman,William Austin,Betty Grable
نویسنده:George Marion Jr.,Dorothy Yost,Edward kaufman,Robert Benchley از نمایشنامه ساخته نشده ای اثر J. Hartley manners؛اقتباس موزیکال از Kenneth S.Webb, Samuel Hoffenstein؛کتاب موزیکال برای فیلم از Dwight Taylor
فیلمبردار:David Abel
تهیه کننده/کمپانی تولید:Pandro S, Berman/RKO Radio Pictures Inc.
کاندیدای جوایز آکادمی (1935):
بهترین کارگردانی هنری:van Nest Polglase,Carrol Clark
بهترین موسیقی متن:Max Steiner
بهترین فیلم
بهترین ضبط صدا:Carl Dreher
برنده جوایز آکادمی:
بهترین موسیقی،آهنگ اصلی:Con Conrad(موسیقی)  و Herb Magidson (شعر) برای آهنگ سرباز انقلاب آمریکا

هیچ نظری موجود نیست: