501Must-See Movies: My Darling Clementine



در سال 1882،ویت ارپ (فوندا) و بردارانش در کالیفرنیا گله داری می کردند.آنها،جیمز برادر کوچکترشان را ترک می کنند تا او از گله محافظت کند و خود برای استراحت به شهر می روند.در بازگشت از شهر،برادران می بینند که گله ای در کار نیست و برادرشان کشته شده است.ویت می پذیرد که مارشال شهر تامبستون شود و او برادرانش را به عنوان نماینده خود انتخاب می کند.آنها شک می برند که دار و دسته کلنتون ها توسط کلنتون پیر (برنن) رهبری می شود و بر آن می آیند تا با ترتیب صحنه ای از یک درگیری مسلحانه در اکی کورال،جنایاتشان را به اثبات برسانند.در راه،ارپ به معلمی به اسم کلمنتین (داونز) که نامزد دکتر هالیدی (مچور) دائم الخمر است،علاقمند می شود.



با اینکه فیلم "کلمنتین عزیز من"از نظر توجه به جزئیات آن دوران بسیار دقیق است،به هیچ وجه به واقع گرا بودن وانمود نمی کند اما شاهکاری شاعرانه است که پر از تصاویر رومانتیک می باشد.شهر تامبستون با حساسیت و دقت فراوانی در دره مانیومنت برای فیلم بازسازی شد که صحنه ها و تصاویر بسیار قابل توجهی را رقم می زند.
سکانس های بی نظیری در فیلم وجود دارد،سکانس هایی چون تاسیس کلیسای جدید شهر و رقص در میدان شهر بخاطر این اتفاق،یا صحنه معروفی که هنری فوندا به صورت نیمرخ در بالکن دیده می شود که پاهایش را روی نرده گذاشته یا دکتر هالیدی که به حالت مستی در حال راندن کالسکه است.ویکتور مچور یکی از بهترین بازی های خود را در نقش فردی تحصیل کرده ایفا می نماید که زندگی نوید بخش خود را به هدر داده است.بازی هنری فوندا نیز در نقش ویت ارپ با وجود تناقضات شخصیتیش با کاراکتر،کاملا تاثیر گذار و جذاب است.


مشخصات فیلم
 تولید سال 1946،آمریکا
کارگردان:John Ford
بازیگران:Henry Fonda,Linda Darnell,Victor Mature,Cathy Downs,Walter Brennan
فیلمنامه:Winston Miller,Samuel G. Engel از داستان  Sam Hellman بر گرفته از رمان Wyatt Earp,Frontier Marshal اثر Stuart N. Lake
فیلمبرداری:Joseph MacDonald
تهیه کننده/کمپانی تولید:Samuel G Engel/20th Century-Fox     

هیچ نظری موجود نیست: