پیش بینی برندگان اسکار2011:برنده ها متن سخنرانی هاتون رو آماده کنید



هشتاد و سومین سالانه جوایز آکادمی چند روز دیگر شروع می شود و همه جا صحبت پیش بینی برندگان است.آیا درمراسم اسکار امسال درام تاریخی تام هوپر یعنی سخنرانی پادشاه جوایز را درو می کند؟آیا اعضای آکادمی علاقه خود را بیشتر به شبکه اجتماعی دیوید فینچر نشان می دهند؟ آیا بکسرهای فیلم مبارز از دیوید اُ.راسل می توانند حریفانشان را در بخش بهترین فیلم ها از میدان خارج کنند؟


جیمز فرانکو و ان هثوی مراسم امسال را که در یکشنبه 27 فوریه برگزار می شود،میزبانی می کنند. زودتر از این جشن بزرگ سینمای هالیوود، انتخاب خود را در چند بخش مهم به همراه چند خط توضیح از چرایی این انتخاب انجام می دهم. و شما روز یکشنبه خواهید دید که چقدر پیش بینی های من درست (یا بدبختانه غلط) بوده است. 

بهترین فیلم:
قوی سیاه
مبارز
سرآغاز
بچه ها خوبن
سخنرانی پادشاه
127 ساعت
شبکه اجتماعی
داستان اسباب بازیها 3
سنگریزه حقیقی
استخوان زمستان


برنده:سخنرانی پادشاه.هجمه عظیمی از حمایت و طرفداری از شبکه اجتماعی دیوید فینچر وجود دارد و آکادمی تمایل خود را برای جایزه دادن به کار های بُرَنده و چالش برانگیزتر نشان داده است،مانند انتخاب های سالهای قبل چون جعبه درد و اینجا جایی برای پیرمردها نیست.اما سخنرانی پادشاه اصلی ترین انتخاب می باشد و شرط می بندم که آکادمی نمی تواند مقاومت کند.

بهترین کارگردانی:
درن آرنفسکی،قوی سیاه
دیودی اُ.راسل،مبارز
تام هوپر،سخنرانی پادشاه
دیوید فینچر،شبکه اجتماعی
جوئل و اتان کوئن،سنگریزه حقیقی


برنده:تام هوپر.بعضی بر این باورند که اگر جایزه بهترین فیلم به سخنرانی پادشاه برسد،فینچر برنده این بخش خواهد بود.من بر این باور نیستم.هوپر جایزه گیلد کارگردانان را برنده شده است و آکادمی هرگز به فینچر برای فیلم های او مانند فایت کلاب(کلوپ مبارزه)،زودیاک و بنجامین باتن جایزه ای نداده است. چه چیز باعث می شود تا کسی  فکر کند که آنها بیدار شده اند و می خواهند از او تقدیر کنند؟

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی:
جاویر باردم،بیوتیفول
جف بریجز،سنگریزه حقیقی
جسی آیزنبرگ،شبکه اجتماعی
کالین فرث،سخنرانی پادشاه
جیمز فرانکو،127 ساعت


برنده:کالین فرث.در حقیقت،همه آنها برنده هستند.5 بازیگر عالی،این بخش را بسیار قوی ساخته و تحت تاثیر قرار داده اند اما من روی فرث شرط می بندم زیرا بازی در نقش یک پادشاهی که لکنت زبان دارد،بسیار حساب شده،برانگیزنده بود.

بهترین بازیگر زن نقش اصلی:
انت بنینگ،بچه ها خوبن
نیکل کیدمن،لانه خرگوش
جنیفر لارنس،استخوان زمستان
ناتالی پرتمن،قوی سیاه
میشل ویلیامز،ولنتاین آبی


برنده:انت بنینگ.به نظر این پیش بینی کاملا اشتباه است زیرا ناتالی پرتمن برای بازی بسیار شگفت انگیزش در قوی سیاه جایزه بهترین بازیگر زن را در فصل جوایز امسال بخود اختصاص داده است(که واقعا شایسته آن نیز بوده است).اما امسال بنیگ توسط همسالانش در آکادمی مورد محبت و لطف قرار می گیرد.او چهار دفعه نامزد جایزه اسکار شده است اما هرگز اسکاری برای نمایش رزومه کاری خود نداشته است.من گمان می کنم این امر در یکشنبه تغییر خواهد کرد.

بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل:
کریستین بیل،مبارز
جان هاکس،استخوان زمستان
جرمی رنر،شهر
مارک روفالو،بچه ها خوبن
جفری راش،سخنرانی پادشاه


برنده:کریستین بیل.بیل نیز مانند پرتمن تمام جوایز این فصل را بخود اختصاص داده است اما بر خلاف پرتمن،او رقیب خیلی قوی برای اینکه شایسته در یافت این جایزه باشد،ندارد.

بهترین بازیگر زن در نقش مکمل:
امی آدامز،مبارز
هلنا بونهم کارتر،سخنرانی پادشاه
ملیسا لئو،مبارز
هیلی استینفیلد،سنگریزه حقیقی
جکی ویور،سلطنت حیوان


برنده:ملیسا لئو.شاید این قسمت سختترین بخش برای پیش بینی باشد.در حالی که به نظر می آید که ممکن باشد جایزه به یکی از دو بازیگر مبارز یعنی لئو یا آدامز برسد،هیچیک از سه نامزد دیگر شایستگی کافی برای دریافت جایزه را ندارند.لئو برای این نقش جایزه های زیادی دریافت کرده است،بنابراین پیش بینی می کنم که او روز یکشنبه اسکار را به خانه ببرد.

بهترین نویسندگی(فیلمنامه اقتباسی):
دنی بویل و سایمن بیوفوی،127 ساعت
آرون سورکین،شبکه اجتماعی
مایکل آرنت،داستان توسط جان لستر و انرو استنتن و لی انکریچ،داستان اسباب بازیها 3
جوئل و اتان کوئن،سنگریزه حقیقی
دبرا گرنیک و ان روسلینی،استخوان زمستان


برنده:آرون سورکین.در این موضوع شک نکنید،جایزه حتما به او خواهد رسید. 

بهترین نویسندگی(فیلمنامه اصلی):
مایک لی،یک سال دیگر
اسکات سیلور و پائول تاماسی و اریک جانسون،مبارز
کریستوفر نولان،سرآغاز
لیزا کولودنکو و استوارت بلامبرگ،بچه ها خوبن
دیوید سیدلر،سخنرانی پادشاه


برنده:کریستوفر نولان.اگر همه اسکار ها بخواهد به سمت سخنرانی پادشاه سراریز شود،دیگر اسکار معنای حقیقی خود را ازدست می دهد.بهرحال،پیش بینی می کنم آکادمی تلاش دارد تا جای امکان جوایز بین فیلم ها تقسیم کند و همیشه مورد علاقه همگان قرار گیرد پس کریستوفر نولان برای فیلمنامه عالی خود برای این فیلم سراسر هیجانی و بسیار موفق شایسته در یافت جایزه شناخته خواهد شد.

بهترین انیمیشن:
تربیت اژدهایت(چگونه اژدهایت را تربیت کنی)
شعبده باز
داستان اسباب بازیها 

3
برنده:داستان اسباب بازیها 3.یاقوت پیکسار توانسته شایستگی خود را نشان دهد و دربخش بهترین فیلم نیز نامزد دریافت جایزه شود.پس بی شک برنده،داستان اسباب بازیهاست.

بهترین فیلم مستند:

از فروشگاه هدیه خارج شو
گسلند
اینساید جاب(جرمی که یکی از افراد داخلی یک سازمان یا گروه علیه آن سازمان یا گروه مرتکب می شود)
رسترپو
زمین موات


برنده:اینساید جاب.در حالی که کار عالی بنکسی برای مستند از فروشگاه هدیه خارج شو سزاوار جایزه است اما مستند منظم و سبک دار چارلز فرگوسن درباره بحران اقتصادی آمریکا بسیار جذاب است و این مستند شایستگی زیادی دارد و بسیار محتمل است که اینساید جاب بر حریفانش غلبه کند.

نوشته:شان اُ.کانل

هیچ نظری موجود نیست: