اسامی برندگان هشتاد و سومین جوایز سالانه آکادمی (اسکار 2011) اعلام شد




فیلم سخنرانی پادشاه با برنده شدن در چهار بخش شامل بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد،کالین فرث،در صدر برندگان جوایز آکادمی 2011 که یکشنبه 27 فوریه برگزار شد،قرار گرفت.این درام سلطنتی با موضوع پادشاه لکنت زبان دار بریتانیا جورج ششم،در 12 بخش نامزد اسکار بود که از این نظر نیز از حریفانی چون قوی سیاه،مبارز،سرآغاز و شبکه اجتماعی پیشی گرفته بود.
فرث در کنار حریفانی چون خاویر باردم(بیوتیفول)،جف بریجز(سنگریزه حقیقی)،جسی آیزنبرگ(شبکه اجتماعی) و جیمز فرانکو(127 ساعت) در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد توانست افتخار دریافت اسکار را نصیب خود کند.
اسکار بهترین کارگردانی نیز در بین افرادی چون درن آرنفسکی(قوی سیاه)،دیوید اُ.راسل(مبارز)،دیوید فینچر(شبکه اجتماعی) و برادران کوئن(سنگریزه حقیقی) به تام هوپر (سخنرانی پادشاه) رسید.
ناتالی پرتمن نیز بخاطر بازی در نقش بالرین رنج دیده در فیلم قوی سیاه برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.دراین بخش انت بنینگ(بچه ها خوبن)،نیکول کیدمن(لانه خرگوش)،جنیفر لارنس (استخوان زمستان) و میشل ویلیامز(ولنتاین آبی) نیز نامزد این بحش بودند.پرتمن در صحبت های پس از دریافت جایزه از کارگردان رقص و نامزدش بنجامین میلپید تشکر کرد و گفت:"خیلیها به من برای آماده شدن برای این نقش  کمک کردن....بنجامین میلپید عزیزم  که کارگردانی رقص فیلم رو بر عهده داشت و الان مهمترین نقش زندگیمو بهم داده."
 یکشنبه همچنین شب خوبی برای فیلم مبارز با موضوع اسطوره های بکس بوستون،ماساچوست  یعنی میکی وارد و دیکی اکلاند،بود.کریستین بیل و ملیسا لئو اسکار بازیگران نقش مکمل مرد و زن را بخود اختصاص دادند.


در ضمن،از فرانسیس فورد کاپولا(فیلمساز)،الی والاش(بازیگر) و کوین برونلو(مورخ) در بازشناسی تقدیر موفقیت های طول زندگی که در نوامبر در آکادمی جوایز گردانندگان علوم وهنر سینما شده است،مورد قدردانی قرار گرفتند.در بین این سه نفر ژان لوک گدارد نیز قرار داشت که در مراسم حضور نیافت.


مجریان مراسم،ان هفوی و جیمز فرانکو در ابتدای مراسم به معرفی نامزدهای بهترین فیلم اسکار با شوخی های بامزه پرداختند.در این مراسم حاضران سال پیش اسکار الک بالدوین و مرگان فریمن با ظاهری غافلگیرکننده حضور یافتند.


گویینث پالترو،مندی مور و زکری لوی،رندی نیومن و فلورنس ولش و ای.آر.رحمان موسیقی هایی را برای بخش بهترین آهنگ تهیه کردند.و سلین دیون نیز برای اجرای آهنگ لبخند برای بخش یادبود، به یاد بازیگران تازه در گذشته در طول این سال ،افرادی چون:تونی کرتیس،لزلی نیلسن،دنیس هاپر،پیت پسلویث و گلوریا استوارت، به روی سن تالار کوداک آمد.

لیست کامل برندگان اسکار 2011 به شرح زیر است:

Best Picture:
The King's Speech


Best Actor in a Leading Role:
Colin Firth, The King's Speech


Best Actress in a Leading Role:
Natalie Portman, Black Swan


Best Actor in a Supporting Role:
Christian Bale, The Fighter


Best Actress in a Supporting Role:
Melissa Leo, The Fighter


Best Director:
Tom Hooper, The King's Speech


Best Screenplay - Adapted:
Aaron Sorkin, The Social Network


Best Screenplay - Original:
David Seidler, The King's Speech


Best Foreign Language Film:
In a Better World (Denmark)


Best Animated Feature:
Toy Story 3


Best Documentary (Feature):
Inside Job



Best Art Direction:
Robert Stromberg and Karen O'Hara, Alice In Wonderland



Best Cinematography:
Wally Pfister, Inception


Best Sound Mixing:
Lora Hirschberg, Gary A. Rizzo and Ed Novick, Inception


Best Sound Editing:
Richard King, Inception


Best Original Score:
Trent Reznor and Atticus Ross, The Social Network


Best Original Song:
We Belong Together from Toy Story 3, Randy Newman


Best Costume:
Colleen Atwood, Alice in Wonderland


Best Documentary (Short Subject):
Strangers No More


Best Film Editing:
The Social Network


Best Make-up:
The Wolfman


Best Animated Short Film:
The Lost Thing


Best Live Action Short Film:
God of Love


Best Visual Effects:
Inception.



هیچ نظری موجود نیست: