9 سلطان مواد مخدر هالیوود


در طرز نگرش هالیوود،هر سلطان مواد مخدر هیولایی بیرحم است که حاکمیت یک منطقه را بدست گرفته است.او ماشین هایی جنگی دارد و با خلاقیت حیله گرگونه اش دشمنانش را از پا در می آورد. مهم نیست اگر کار مواد مخدر بسیار ترسناک است اما نسخه ای که هالیوود به ما نشان می دهد پر از لحظات سرگرم کننده و مفرح است.حالا این سلاطین کاریزمایی،قاتل صفت و گاهی خنده دار در بازی مواد مخدر چه کسانی هستند؟

فرانک لوکاس(دنزل واشنگتون)،گنگستر آمریکایی_American Gangster_
بر اساس داستان واقعی زندگی یکی ازشخصیت های مهم هروئین هارلم،لوکاس یکی از افراد واقعا بد است(حقیقتی در مورد گنگستر آمریکایی که جای هیچ شک باقی نگذاشته است.).فیلم با کشتن بیرحمانه یکی از رقیبان لوکاس توسط خودش آغاز می شود.او هنگامی که بر هارلم و تجارت هروئین مسلط می شود،هیچ زندانی،فرد بیش از حد جوان و گنگستر مشخص و نام آشنا را در گروه خود راه نمی دهد و با این اعمال موفق میشود طبق نصیحت های مرشدش یعنی بامپی جانسون به فعالیتش ادامه دهد و تجارت خود را به سطوح بالا ارتقا دهد.نگذارید این امر که شما دنزل واشنگتون را دوست دارید،شما را گمراه کند،لوکاس یک قاتل بیرحم است.

فرانک وایت(کریستوفر واکن)،سلطان نیویورک_King of New York_
یک سلطان مواد مخدر با وجدان؟یک سلطان مواد مخدر با حس پشیمانی؟یک سلطان مواد مخدر که واقعا فقط می خواست کار خوب انجام دهد؟جواب این سوالات فرانک وایت است.در عوض سودهای عظیم وایت در فروش مخدر،او از استعداد قابل توجهش در قتل و فساد و تخریب و برای کمک به یک بیمارستان کم بضاعت همسایگیش در نیویورک بهره می گرفت.او حتی افراد مختلفی از گنگسترهای گروه خود را بخاطر اینکه کار آنها مورد قبولش نیست،می کشد.او بگونه ای خطای راههایش را می بیند.به گونه ای.

نینو برون(وسلی اسنایپس)،نیو جک سیتی_New Jack City_
نینو،رئیس گروه گنگستری مواد مخدر نیویورک با اسم بامزه برادران پول نقد،یک گروه از آپارتمان ها را به لانه بزرگ کراک تبدیل می کند و از امپراطوری در برابر دشمنان داخلی و خارجی محافظت می کند.هیچ کس از دست او در امان نیست،او حتی برادر کوچک و دست راست خود جی مانی (آلن پین) را پس از آنکه می فهمد پلیس مخفی به او مشکوک شده و اطلاعاتی یافته،می کشد.او بسیار زرنگ نیز هست،بطوری که با تغییر شواهد و اسناد پلیس،بسیاری از افراد گروهش را از محکومیت به حبس ابد نجات می دهد.

پابلو اسکوبار(کلیف کرتیس)،کوکائین__Blow
اسکوبار در واقع معروفترین سلطان مواد مخدر جهان است.او برای انواع مختلف جرایم،از جمله تعداد زیادی قتل بدنام است.بنابراین شما فکر می کنید فیلمی مثل کوکائین می توانست بدون نمایش این که چقدر اسکوبار خطرناک است،پیش برود.اولین بار که ما پابلو را فیلم کوکائین می بینیم،آدمکش های اسکوبار در حال اعدام کسی هستند که ماموریتش را درست انجام نداده است.اسکوبار به جانی دپ می گوید که این مرد با میل و رغبت آمد،چون در غیر این صورت اسکوبار تمام اعضای خانواده اش را می کشت. پیام فرستاده شد،پیام دریافت شد.

ریس فلدمن(وینس وان)،استارسکی و هاچ_Starsky & Hutch_
 اگر وایت اثبات می کند که یک سلطان مواد مخدر می تواند اصلاح شود،فلدمن اثبات می کند که یک سلطان مواد مخدر می تواند بامزه و البته یهودی باشد.فلدمن(الهه انتقام پلیس های نامدار دهه هفتاد)تنها دلال مواد مخدریست که می تواند تضمین کند که کوکائین شما خالص و پاک است.او واقعا زیرک است که مواد مخدر را با گذاشتن آن درصندوق عقب خودروهای حراج خیریه جاسازی کرده و می فروشد.

سامسون(کلارنس ویلیامز سوم)،نیمه پخته_Half Baked_
یک سلطان مواد مخدر بامزه دیگر؟سامسون،داروساز خیابانی ویلچری،به الهه انتقام باند دلالی ماریجوانای دیو چپل می شود پس از آنکه ماریجوانای آنها بازار سامسون را خراب می کند.اما سامسون با چیزی بیشتر از ماریجوانا سروکار دارد،بعلاوه او یک ارتش وفادار از زنان نینجا دارد که به او فواید زیادی می رسانند.یک استاد فریب.سامسون فردی پر از غافلگیریست انگار که حتی اصلا به آن ویلچر نیازی ندارد.

تد جونز(گری کول)،پای سیب سریع السیر_Pineapple Express_
جونز به اندازه فلدمن و سامسون خنده دار نیست،اما او دقیقا اسکوبار نیز نیست.بعنوان یک تازه کار،او توسط کول (بیل لامبرگ) به بازی گرفته می شود.از سوی دیگر،او واقعا انسانی گستاخ و آشوبگر است.جونز با ناامیدی می خواهد سث روگان و جیمز فرانکو را بکشد و برایش مهم نیست چند نفر بر سر راه او قرار بگیرند.


تونی مونتانا(آل پاچینو)،صورت زخمی_Scarface_
مونتانا آشوبگرترین و گستاخ ترین سلطان مواد مخدر سینماست.اسم او هم معنی با غرور و سرکشی است بطوری که سطح نفرت و بیرحمی او افسانه ای در هنجار جامعه انسانیست.تونی می کشد،شکنجه می کند،با بسیاری از قاتلین مبارزه می کند و خود را تا گردن در کوکائین می بیند.قسمت اخلاقی داستان این است که شما تحت هیچ شرایطی  با او درگیر نمی شوید،اگر نمی خواهید به دوست کوچکش سلام کنید. 

ویرجیل سولاتزو(آل لتیری)،پدرخوانده_The Godfather_
سولاتزو کاری می کند که هیچکس نمی تواند،او نزدیک بود خانواده کرلئونه را از پا درآورد.او آدمکش ارشد خانواده کرلئونه،لوکا بارزینی(لنی مونتانا) را می کشد و همچنین تقریبا دون کرلئونه را از صحنه خارج می کند.او در کار با چاقو بسیار مهارت دارد،پس کسی نمی تواند در درگیری انفرادی حریف او شود.و بعنوان رهبر دلالی مواد مخدر در پدرخوانده،هیچ جواب منفی را نمی پذیرد.وقتی کرلئونه درخواست او را برای همکاری رد می کند،جواب او جنگ تمام عیار است.خشم،خشم!
 

هیچ نظری موجود نیست: